image001

Analiza poslovnih procesa predstavlja sustavno ispitivanje sastavnih dijelova procesa kroz utvrđivanje funkcionalnosti  s ciljem poboljšavanja učinkovitost.
Analiza uključuje detekciju ključnih identifikatora aktivnosti procesa, kao i resursa potrebnih za provođenje tih aktivnosti.
Ključna zadaća analize poslovnih procesa je precizno određivanje štetnih elemente kako bi se savladale i premostile prepreke u optimizaciji poslovnih funkcija.
Bez odgovarajuće analize, vaši operativni i razvojni timovi izgubiti će puno vremena i truda rješavajući pogrešne probleme međusobno prebacujući odgovornosti.

Analizu poslovnih procesa provodimo kroz provedbeni plan od četiri koraka:

  1. Identificiranje procesa
    Postojeći proces potrebno je detaljno raščlaniti od početka do kraja temeljem jasnih uputa vlasnika procesa kako bi se definirala osnovna obilježja.
  1. Prikupljanje informacija o procesu
    Prikupljanje što više informacija o procesu kako bi se razumjeli problemi, izazovi, ciljeve i opseg poboljšanja.
  1. Prikaz postojećeg stanja
    Izrada dijagrama toka i učinkovitosti poslovnog procesa.
  1. Prijedlog optimizacije i poboljšanja
    Prikaz rezultata analize kroz preporuke promjena, poboljšanja i unaprjeđenja poslovnih procesa.

Za razumijevanje apstraktnih koncepata potrebno je primjenjivati stvarne tehnike i određene metrike.

Standardne tehnike u provođenju analiza poslovnih procesa

  • Gap analiza
  • Analiza dodane vrijednosti
  • Analiza temeljnih uzroka
  • Promatranje
  • Ispitivanje

Koje koristi Vaša organizacija ima od analize poslovnih procesa?

Prvenstveno analiza donosi razumijevanje načina na koji se procesi odvijaju i kako se mogu poboljšati.
Analizom sistematično identificiramo prepreka i radnji koje uzrokuju izazove u provođenju poslovnih procesa.
Analizom ostvarujemo podlogu za kvalitetniju obuka novih zaposlenika koji preuzimaju proces.
Analiza na služi kao osnova za poboljšanje postojećih i uvođenje novih funkcionalnosti u Vaš poslovni model.